vastgoedmanagement

Overweegt u uw vastgoed in beheer te geven? Dan is de Makelaars Associatie uw partner.

Beleggen in vastgoed, blijkt door de jaren heen een goede investering en of u nu zelf tijdelijk als expat naar het buitenland gaat of een beleggingsportefeuille heeft, investeren in “’stenen”’ is nog steeds een goede manier om waardevast te beleggen. Woningen verliezen hun waarde niet snel.

Het uitbesteden van het beheer van uw onroerend goed kan u veel tijd schelen en zorgen uit handen nemen.

Het managen van vastgoed is een vak apart en kent vele kanten. De administratie moet stipt gevoerd worden om uw financiele belangen te behartigen. Goed en adequaat onderhoud scheelt u in kosten en een geschikte huurkandidaat kan u veel hoofdbrekens besparen en kostbare procedures voorkomen.

We zijn al 40 jaar actief in het managen van vastgoed en de afgelopen jaren hebben we de afdeling succesvol kunnen uitbreiden van 500 naar 1500 beheerde woningen.

In deze periode hebben we kennis en ervaring opgebouwd, omtrent wet – en regelgeving, wensen en eisen van bewoners en adequaat onderhoud, waarmee we u graag van dienst zijn.

Het vastgoedmangement omvat:

  • Verzorgen van de administratie
  • Verzorgen van het technisch onderhoud
  • Verzorgen van een geschikte huurkandidaten en een zorgeloze huurperiode

Natuurlijk kunt u ook een onderdeel door ons laten uitvoeren, maatwerk is geen probleem voor ons.

Wilt u meer weten of een afspraak maken voor een oriënterend gesprek?

neemt u gerust contact op met:

Mevr. Mr. M. van Duijne

Telefoon +31 (0)70 – 352 68 68

Mobiel +31 (0)6 - 51 222 034

E-mail m.vanduijne@makas.nl

Werkwijze vastgoedmanagement

Als Makelaars Associatie verrichten wij in principe alle werkzaamheden, die u als eigenaar zelf zou uitvoeren.

  • Verzorgen van de administratie

Tot de administratieve verwerking behoren het invoeren van huurkontrakten, incasseren van de huur en betalen van alle nota's. Aan het einde van elke kalendermaand ontvangt u een totaaloverzicht van alle inkomsten en uitgaven, de zgn. huurafrekening.

We verzorgen de administratie voor u tot in de kleinste facetten. Alle rekeningen ten aan zien van uw woning(en), zoals verzekeringspremies, onroerend zaak belasting, kosten voor onderhoud worden na controle voor u voldaan en zo nodig doorberekend aan derden of bij de verzekeringsmaatschappij geclaimd.

Ook andere praktische zaken regelen we, zoals afrekening van servicekosten en waarborgsom.

  • Verzorgen van het technisch onderhoud

De Makelaars Associatie heeft ervoor gekozen om, anders dan bij de meeste makelaarskantoren een opzichter in dienst te hebben. Op deze manier kan met kennis van zaken onderhoud uitgevoerd worden door de door ons geselecteerde aannemers.

Er wordt adequaat op onderhoudsklachten van bewoners gereageerd en met kennis van zaken stappen ondernomen. Bij grotere reparaties en renovaties, vragen we vergelijkbare offertes aan en overleggen met u over de uitvoering. Natuurlijk wordt er toezicht op de uitvoering van het onderhoud gehouden en de nota, pas na controle, voldaan.

Ook zaken als overleg met de Vereniging van Eigenaren, controle bij leegstand en verhalen van schaden e.d. worden voor u geregeld.

  • Verzorgen van geschikte huurkandidaten en zorgeloze verhuurperiode

Het is altijd weer een uitdaging om geschikte huurkandidaten te vinden. Dit geldt zowel voor de woningen die kaal als voor onze gestoffeerde en gemeubileerde panden verhuurd worden.

Onze medewerkers zijn bij de bezichtigingen aanwezig en hebben zo een indruk van de kandidaten. Ook dient een uitgebreide vragenlijst te worden ingevuld en trekken we zonodig informatie na. Is er twijfel, dan is er altijd nog de mogelijkheid om een zgn. "Creditcheck" te doen, zowel betalingsgedrag en woonbeschaving kunnen dan extra gechecked worden.

Tijdens de huurperiode gaat het om tevredenheid van verhuurder en bewoner. Wij spelen een intermediaire rol waarbij uw belang als onze cliënt centraal staat. Voor informatie over hoe wij huurders informeren, verwijzen we u naar de " Huurdersdesk".

Bij de oplevering van de woning wordt een conditierapport opgesteld en bij de huuropzegging een voor – en eindinspectie gehouden. Woonschade en vermiste inventaris wordt verhaald en nutsvoorzieningen weer op u naam gezet.

Natuurlijk houden we gedurende het traject van de opzegging contact met u en informeren u over de kansen en mogelijkheden van een nieuwe verhuur en controleren de woning tijdens de leegstand.

Neem contact met ons op

Uw bericht is naar ons verzonden. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Er is iets mis gegaan met het versturen van het formulier.
Controleer of u alle velden (goed) heeft ingevoerd en probeer het nog een keer.

Hoeveel is ?